top of page

אמליה, AMELIA – דרום חבל אומבריה, איטליה

טיולים באומבריה איטליה


בדרום חבל אומבריה הקטנה, ממש כמעט בגבול עם שכנתה לאציו, משכנה של רומא הנצחית, שוכנת לה העיר העתיקה ביותר בחבל, העיר אמליה, AMELIA.


אומבריה איטליה


 

אמיליה ידועה במיוחד בזכות חומותיה. קירות העיר בוצרו והוגדלו בין היתר בתקופה הרומית ובזמנים שונים בימי הביניים. הקירות, כ -720 מטרים אורכם, עוביים כ -3.5 מטרים ויש להם ארבעה שערים עיקריים כאשר המרשימה ביותר היא פורטה רומנה הדרומית.

אדריכלי הרומאים הותירו עקבות נוספים מהכיבוש שלהם, כולל קומפלקס של עשרה בורות מים תת קרקעיים שנבנו במאה הראשונה לספירה. מטרת הבורות היתה איסוף מי גשמים כדי למלא את אספקת המים של העיר.

כיום אמליה דומה יותר לעיר מתקופת ימי הביניים, היכנסו לעיר דקך פורטה רומנה אל מרכז העיר, לככר הדואמו. הקתדרלה המקורית משנת 872 נשרפה כליל בשנת 1629 ונבנתה מחדש בסגנון הבארוק. יש בעיר גם מוזיאון ארכיאווגי וגלריית תמונות השוכנת באוניברסיטה ישנה על שם בוקאריני.



 

בקרו בכנסיית סן פרנצ'סקו (הקדוש יליד העיר אסיזי) בכיכר ורה, VERA, אשר בנייתה החלה בשנת 1287 שופצה וקיבלה תוספות שונות במהלך השנים עד למאה ה – 17. הכנסייה מכוסה בכיפה מרשימה המתוארכת למאה ה- 11 (שונתה כנראה במאה ה -17), היא בעל מגדל פעמונים שחודש בשנת 1932, ומכילה פסלים של דוצ'יו, DUCCIO ועוד יוצרים מתקופת הבארוק. בין הבניינים הלא-דתיים ישנם ארמונות שנבנו על ידי שליטי העיר במאות ה 14 וה 15, כולל בית האופרה שנבנה במאה ה -18 וכולל פרסקו של האמן דומניקו ברוסקי, CRUSCHI, מהמאה ה -19.

לא רק העיר עצמה מהווה מקום לבקר בו, גם סביבתה של אמיליה, כמו כל עיר ששופרה ונבנתה על ידי הרומאים, קיבלה חיזוק ובניה, הוסיפו לכך את הנוף המרהיב של אומבריה ותקבלו חוויה עוצרת נשימה. בקרו במנזר סנטיסימה אנונציאטה, SAMTISSIMA ANNUNZIATA, ובפלנטריום שבו שנוסד על ידי נזירים המנזר הפרנצ'סקני. ב- Fornole נמצאת כנסייה רומנסקית ​​של המשוייכת לסן סילבסטרו, חפשו את מחזור הפרסקו המעניין המציג את הקדוש סילבסטרו המשחרר את העיירה מתפיסת דרקון.

קפצו לאגם וקיו, VECCHIO, האגם ה'ישן' שנוצר על ידי סכר על הנהר, ריו גרנדה. ניתן לשכור סירות חתירה ולקוות שחיות יפתיעו אתכם, בעיקר ברווזים. אם אתם רוצים להוציא מרץ או לעשות פיקניק סעו לפארק קטן בשם La Cavallerizza, מסלול מירוצי סוסים לשעבר, עם מסלול הליכה - או ריצה - מסביב למסלול ומשמש בסופי שבוע למפגשים חברתיים.

גם באמליה, כמיטב המסורת האיטלקית והאומברית כמובן, מתקיים פסטיבל שנתי. הפסטיבל המרכזי של אמיליה הוא Palio dei Colombi, הנמשך על פני שבועיים בסוף יולי ובתחילת אוגוסט. האירוע המרכזי של הפאליו הזה הוא תחרות בין חמשת השכונות העתיקות של ימי הביניים. במהלך התחרות כל רכב על סוס מייצג את אחת השכונות בעיר. המנצח בתחרות זוכה לירות בריח מקשת, פוגע במטרה המשחררת יונה בכלוב. כמה ראוי לימי הביניים...




כרגיל מחכה לכם באומבריה

ינון




106 צפיות
bottom of page