top of page

טיול באומבריה - המלצות לטיולים רגליים באומבריה. מסלולי טיול באומבריה.

המלצות לטיולים רגליים באומבריה, מסלולי טיול באומבריה.

יש אנשים, מסתבר שלא מעט והעניין אף גדל בימי הקורונה בה היינו בסגרים הרבה זמן, שהרעיון שלהם לחופשה מעולה הוא ללכת, מה שנקראה Hiking. החופשה שלהם כוללת הליכה רגלית בין הרים, יערות ונחלים. לדידם, אם יש עליות או ירידות, אם נרטבים באיזה נחל או מתחת למפל, זה רק מוסיף לחוויה, לפעמים אפילו ככל שיש יותר כך יותר טוב. האנשים האמיצים הללו קמים בבוקר, נועלים נעלי הליכה טובות, לובשים ביגוד נוח, מעמיסים על הגב תיק עם כמה ליטרים של מים ואוכל – בריא כמובן – כצידה לדרך ומתחילים פשוט ללכת, פשוט כך. תופעה מדהימה! ללא ספק.


לומר את האמת, חוץ מהטיול ההוא אחרי הצבא, בו הלכתי מסביב ועל ההימלאיה ובעוד כמה מקומות, מעולם לא הגדרתי חופשה כמשהו שצריך דווקא ללכת בו, אלא אם מדובר על הליכה במוזיאון, בין מסעדות או בגני חיות (כשהבנות היו קטנות). אבל אם אני כבר כנה אתכם, אז שוב, אם לומר את האמת, אני מאוד מבין את האנשים האלה, מבין ולפעמים אפילו מקנא.

מעבר ליתרונות הבריאותיים – הפיזיים והנפשיים – שיש בהליכה, בטיול במסלולי הליכה שכאלה מתוודעים לא רק לנופים ולמקומות אלא גם לאנשים מכל העולם אשר חולקים את אותה תשוקה לסוג כזה של חופשה, ואני, כידוע, תמיד אוהב לפגוש אנשים חדשים. למזלי אני גר באיטליה ולכן האפשרויות שלי הן כמעט אינסופיות לבחירה בין מסלולים מרהיבים בכל רמת קושי. כל שאני צריך לעשות זה רק לבחור יעד ומסלול, ולמצוא איזה חצי יום לנקות את הראש ולצאת לגרד את החלודה מהברכיים.

טיול באומבריה, מסלולי טיול באומבריה
שביל ציורי באומבריה, צילום: ינון דותן


ובכן, המאמר הבא מופנה למשוגעים לדבר, בעצם לא רק למשוגעים לדבר, אלא לכולכם, גם אם אתם – כמוני – רק מדי פעם 'חוטאים' באיזה הליכה טובה ומהנה. לכם, שרוצים שרוצים ללכת בשבילים ובדרכים באומבריה ברגל, ריכזתי לכם כמה מסלולים מומלצים וגם אתרים עם עוד מידע על מסלולים נוספים גם לרוכבי אופניים. ומי יודע, אולי ניפגש באחד השבילים? תביאו קפה שחור אני אביא את המקינטה האיטלקית.




אומבריה מאופיינת בנוף הררי עם הרים שמגיעים עד ל 2,000 מטרים בערך. בין לבין יש הרבה גבעות ועיירות מימי הביניים שמהוות בסיס טוב להתחלה ולסיום של הסיורים שלכם. כתבתי הרבה על אומבריה, ביתי בשנים האחרונות, ואני ממשיך לכתוב ויודע שיש לי עוד הרבה על מה לכתוב עליה, מה לראות ומה ללמוד על המקום הקסום הזה. אם אתם באים לפה לחופשה קצרה ואתם מחפשים מסלול הליכה כיפי הנה כמה המלצות שלי. ברור שכל מסלול הוא עם דרגת קושי שונה, מרחקים שונים ואטרקציות שונות לאורכו. נא בדקו היטב את המסלול ואורכו והתאימו אותו בעיקר לכושר שלכם ולזמן שברשותכם. דבר מאוד חשוב שצריך לשים אליו לב באומבריה הוא מזג האוויר, אם מטפסים התלבשו בהתאם. יאללה, יוצאים לדרך.

מכיכר העיריה שבאסיזי עד למנזר האסורים של הקדוש פרנצ'סקו. אסיזי, Assisi, הלב הפועם של אומבריה כולה שוכנת למרגלות הר הסובסיו שהוא גם פארק לאומי. כנסו לפה כדי לקבל מידע על מסלול ההליכה, חניה ועוד.


אומבריה, טיול באומבריה, מסלול טיול באומבריה, הדרך להר הסובסטיו
בדרך לאסיזי והר הסובסיו צילום: ינון דותן


בדרך לאסיזי והר הסובסיו צילום: ינון דותן

מאסיזי עד ריבוטרטו

הליכה בדרכו, כנראה, של פרנצ'סקו משער קפוצ'יני, Cappuccini, (לא הקפה, המשפחה), אל העיירה ריבוטורטו, Rivotorto, השוכנת למרגלות אסיזי. למסלול בדרך כנסו לפה.


פארק לאומי הר הסובסיו Subasio

ההר המקודש הזה המחבק למרגלותיו את העיר אסיזי נישא לגובה של עד כ 1,700 מטרים לערך. הוא מדהים ביופיו – לא רק מהנוף הנשקף ממנו – והוא משתרע מאסיזי עד העיירה ספלו, Spello, פחות או יותר. גם ברכב זה מסלול נהדר. כנסו לכאן לבדוק את המסלול הרגלי. חובה לבקר במקום. טיפ קטן – אם אתם באסיזי בתאריכים 11 או 12 באוגוסט, עלו על ההר לצפות בגשם המטאורים, או כוכבים נופלים, המתחולל פה כל שנה.




אומבריה, מסלולי טיול באומבריה, הר הסובסטיו
על גג העולם. הר הסובסיו, אסיזי, אומבריה צילום: ינון דותן

סובב קסטלוצ'ו – Castellucio

עמק הנרה, NERA, לא יראה לכם יפה יותר ממה שתראו פה. מומלץ להגיע בחודשים מאי ויוני שהעמק פורח.

כנסו לפה לקבל מידע על המסלול, נקודות התחלה ועוד.

מסלול נוסף בקרבת קסטלוצ'ו והאגמים הקטנים שנוצרו מימי הנרה הזורמים פה אפשר למצוא פה. למסלול עוקף העיירה וההר עליו היא יושבת כנסו לכאן.


ספולטו, Spoleto– לא רק פסטיבלים

כתבתי כאן על העיר המופלאה הזו, ספולטו, ומה שיש לה להציע, עוד מהימים של לפני ימי הרומאים אשר ביצרו את העיר והשאירו את הפאר הזה בשבילנו שנוכל להתרשם ממנו היום. אבל, כאמור, זו כתבה למי שרוצה קצת הליכה מאתגרת בהרים מסביב ורק אחר כך לטייל בעיר. מסלול קצת ארוך ומתאים למיטבי לכת, היוצא מספולטו וסובב את הר מונטהלוקו, Monteluco נמצא כאן.

פארק הלאומי 'הר קוקו' Monte Cucco

מסלול היקפי, קצת ארוך וטיפה מאתגר, בהר קוקו, אחת מנקודות השיא של אומבריה, עם נופים עוצרי נשימה ואוויר צלול צלול. בקישור פה יש לכם את כל המידע שצריך.

למסלול נוסף, קצר יותר, היוצא מהר קוקו באומבריה, מומלץ לבדוק את הקישור הבא.


אומבריה, טיול לאומבריה, מסלול טיול באומבריה, נוף באומבריה
הנוף של אומבריה צילום: ינון דותן



פרוג'יה – שער השמש והנופים של סנטה אנה

פרוג'יה היא אחת מערי הבירה של אומבריה, הגדולה מבין השתיים שיש פה. פרוג'יה שוכנת אף היא במעלה ההר ונשקפים ממנה עמק אומבריה וגגות העיר הוורודה. צאו למסלול מעגלי היוצא מהעיר, הפרטים פה. כמה קילומטרים מחוץ לפרוג'יה יוצא המסלול הבא עם נוף להר טציו, Tezio.


מפלי המרמורה – Cascata delle Marmore

אי אפשר להכין כתבה על מסלולי הליכה באומבריה מבלי להזכיר או להמליץ על מסלולים באזור המפלים המלאכותיים של מרמורה. הם מלאכותיים בגלל הרומאים שבאו לאומבריה ולא רצו שמי הנחלים יהרסו את הגידולים שלהם ולכן ניתבו את הנחל כך שנוצר בסופו של דבר מפל מרהיב, גם אם הוא נעשה בידי אדם. הנה המלצה למסלול קצר עם נוף שלא תשכחו כל החיים.

מסלול נוסף באזור המפלים, קליל ועובר בדרכים המשקיפות על המפלים תמצאו כאן.

אומבריה, מפלי המרמרה, מסלול טיול באומבריה
מפלי המרמורה, אומבריה צילום: ינון דותן




לא משנה מה בחרתם או תבחרו, תזכרו תמיד שבסוף המסלול נוכל להיפגש לקפה קצר, שוקו חם או איזה יין טוב וכמה גבינות. מקווה שנהניתם, ינון.





bottom of page