top of page

סיור קולינרי ברומא - והפעם טרסטוורה

היכן לאכול ולשתות בשכונת טרסטוורה (Trastevere) שברומא

סיור קולינרי ברומא, טרסטברה
סמטה ציורית בטרסטברה

המדריך שלנו בין חנויות ומסעדות נטולות תיירים (כמעט) בשכונה הכי תוססת ברומא


הנהר טוורה, TEVERE, חוצה את רומא ובכך יוצר מקומות ושכונות מרהיבות לאורכו. אחת מהן היא שכונת 'מעבר לנהר', טרסטברה. שכונה זו היא אחד הרובעים ההיסטוריים של רומא ואחד מהמחוזות האהובים ביותר על תיירים לא רק בגלל יופיו אלא גם בעיקר העושר הקולינרי שיש בו. בגלל שזהו רובע כל כך פופולרי די קשה להימנע מהמלכודות שטומנות חלק מהמסעדות לתיירים (למרות שהן מספרות על עצמן שהן שומרות על המטבח הרומי המסורתי. טרסטוורה שברומא מתחדשת בעיר בעולם הקולניריה ולכן אתם חייבים גם כן לבקר בה. יש פה המון מקומות שכדאי לפקוח עליהם עין, בנוסף למעדניות והחנויות ההיסטוריות (יש הרבה) שמבטיחות למי שקונה באזור זה מוצרים שלא ניתן למצוא בסופרמרקט, טרסטוורה משתכללת לא רק בטרטוריות מקומיות, אלא גם בברים ומטבחים מודרניים כדי למשוך קהל סקרן ותוסס, כמוכם. הנה חלק מההמלצות שלנו לסיור באחד הרובעים הכי מפותחים גסטרונומית של רומא. יאללה, בואו נחצה את הנהר.


טרטוריות מסורתיות

נתחיל עם המסורתי ונמשיך לדברים יותר מודרניים. המסורת ניבטת מכל פינה, הבניינים, הרחובות, האופניים והמרפסות וגם, הריחות. ראשונה ברשימה שלנו היא דה אנזו, https://www.daenzoal29.com/ , על שם הבעלים הראשון של המסעדה. מזהים אותה משורת האנשים שיושבים רעבים על קומץ השולחנות בחוץ (אין הזמנות). בפנים יש עוד פחות מקומות, המטבח קטן אבל מוציא את כל הקלאסיקות של המסורת: הארטישוק alla romana או alla giudia כשזה בעונה, הגריצ'יה עם בייקון Amatrice ופלפל Sarawak טחון טרי, הרוטב עם פרוסות בקר, עגבנייה, מורטדלה ופטרוזיליה. נמשיך עם פרו לוקו, https://www.prolocotrastevere.it/ אותה פתח וינצ'נזו מנצ'ינו. פיצה ומטבח עם מוצרי DOL (ממקור לאציו) במקום עם ארכיטקטורה די ייחודית. אם אתם באזור מומלץ לקפוץ גם בלה טברנצ'ה, https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187791-d2142404-Reviews-La_Tavernaccia-Rome_Lazio.html בה המנות עדיין מבושלות בתנור עצים.


מסעדות עכשוויות

שהכותרת לא תטעה אתכם, אמנם מדובר במטבחים יותר מודרניים ויצירתיים אבל האיכות והטעמים שומרים היטב על המסורת של המטבח האיטלקי. 'גלאס', https://glasshostaria.it/?lang=en של השפית כריסטינה באוורמן היא התחלה טובה. בפיצריה סאו, https://seu-pizza-illuminati.business.site/ (אמנם טיפה יותר רחוק אבל חובה בשביל לא לפספס) תגיעו למקדש הפיצה והאוכל המטוגן. יש פה מילויים יצירתיים ונדיבים. עוד פיצה מצוינת תמצאו באלמנטרה, https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187791-d21270876-Reviews-L_Elementare_Trastevere-Rome_Lazio.html, הפרויקט החדש של מירקו ריזו. אם אתם בקטע של לחפש אחר מסעדות עם כוכבים, מישלן לא סלבס מקומיים, קפצו לדודה, 'ZIA', https://ziarestaurant.com/en/ המסעדה של אנטוניו זיאנטוני ואידה פרואיטי. המטבח של זיאנטוני, מעודן בטוב טעם, יחד עם שירות קשוב וקשוב. המותג רכש גם זיקה מסוימת לקונדיטוריה, עד כדי כך שנולד ספין-אוף קטן המוקדש למתוקים.


ומה עם קצת אלכוהול?

בטרסטוורה אוכלים ושותים. כן, יין, בירה, קוקטיילים תמיד ממלאים את תפקידם. אחת מנקודות ההתייחסות לאפריטיף (וכאשר אפשר, גם אחרי ארוחת הערב) היא פרני א פריציוני, https://www.freniefrizioni.com/en/ כמה צעדים מפיאצה טרילוסה. בר שאיכלס בעבר סדנא ועבר מתיחת פנים. בפנים הריהוט רטרו. זה מקום מצוין המציע קוקטיילים איכותיים ורשימת משקאות מתחדשת כל הזמן. לעוד קוקטיילים משובחים בטרסטוורה מומלץ לקפוץ גם לSanto Trastevere, https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187791-d10888059-Reviews-Santo_Trastevere-Rome_Lazio.html. חובבי היין ימצאו את מבוקשם ב אנוטקה ל'אנטידוטו רומא, https://www.facebook.com/enotecalantidoto/. יש כאן מבחר אדיר של יינות שמשתנה ללא הרף, מקום קטן, אינטימי ובלתי פורמלי, בו תוכלו לגלות גם תוויות של יצרנים קטנים. לצד היינות הטבעיים תמצאו פה גם בירות מנזרים ומשקאות חריפים. ואם כבר מדברים על בירות מנזרים איכותיות, יש חובת עצירה בטרסטוורה, קצת כמו הטבילה של השכונה. המקום הוא מה שהוא, קטן וקצת צפוף, אבל זה לא משנה במקרה הזה. "Ma che", http://www.machebeer.it/, הוא ביתם העיקרי של הרבה בירות, איטלקיות או זרות.


הכי חשוב לתת לעצמכם 'ללכת לאיבוד' ברובע המקסים הזה, בוקר, צהריים או ערב, הוא ישאיר עליכם רושם רומאי, היסטורי, אדריכלי וכמובן קולינרי. תהנו!!!






הערה: אם מצאתם טעות בכתבה או בנאמר בה נודה אם תפנו את תשומת ליבנו על מנת שנוכל לבדוק ולתקן בהתאם.




bottom of page