top of page

בכיפת בזיליקת פטרוס הקדוש כבר ביקרתם? סיור בוותיקן - ביקור בכיפה היפה בעולם.




סיור בוותיקן - הוא סיור חובה ברומא . בזיליקת פטרוס הקדוש היא חלק ממדינת הוותיקן - הכנסיה החשובה בעולם הנוצרי. ביקור בכיפת הבזיליקה היא כמעט פעילות חובה לכל מטייל בעיר. הכיפה, שעוצבה על ידי מיכלאנג'לו, מציעה נופים עוצרי נשימה של רומא והסביבה. כדי לבקר בכיפה תצטרכו לטפס 551 מדרגות, והמאמץ שווה את זה עבור הנופים מלמעלה. אבל רגע, לא להיבהל- יש קיצור דרך... תכף נספר איך...

כשתכנסו לכיפה, תוכלו לראות בגובה העיניים את ציורי הקיר המרהיבים המעטרים את הכיפה - ציוריו של ג'וזפה סזארי, המתארים סצנות מחייו של פטרוס הקדוש. הביקור בכיפה מציע גם נוף פנורמי של כל הבזיליקה.

העלייה לכיפת בזיליקת פטרוס הקדוש הוא חוויה ייחודית ובלתי נשכחת שתעניק לכם נקודת מבט חדשה על יופיה של רומא וההיסטוריה שלה.


הבטחנו קיצור דרך..


האם יש מעלית לכיפה, וכמה מדרגות צריך לעלות אם משתמשים במעלית?


כן, יש מעלית שעולה לכיפת בזיליקת פטרוס הקדוש ברומא. המעלית ממוקמת בצד ימין של הבזיליקה, ליד כניסת הכיפה (למעשה לאחר הבידוק בטחוני, במקום להיכנס מיד לבזיליקה, המשיכו מעט קדימה עד שתראו את השלט הבא:



המעלית תעלה אתכם למרפסת הגג, לאחר ביקור במרפסת, תמשיכו אל הכיפה.

עם זאת, ברגע שתגיעו למרפסת הגג, עדיין תצטרכו לטפס מספר מסוים של מדרגות כדי להגיע לראש הכיפה. מספר המדרגות תלוי בדרך שבה תבחרו לגשת לכיפה, ברגע שאתם על מרפסת הגג, תוכלו לעלות במדרגות או במעלית. אם תעלו במעלית תצטרכו לטפס 320 מדרגות, עדיין מדובר בכמות משמעותית של מדרגות, אבל פחות מ-551 המדרגות שתצטרכו לטפס אם תעלו את המדרגות עד הסוף.

חשוב לציין שהמעלית אינה נגישה לבעלי בעיות ניידות. מומלץ לאנשים עם בעיות ניידות להתחשב בכמות המדרגות שבהן הם יכולים להתמודד לפני תכנון הביקור בכיפה, ולתכנן בהתאם.

כמו כן, קיימים קודי לבוש מחמירים לכניסה לבזיליקה, על המבקרים להתלבש בצניעות ולכסות את הכתפיים והברכיים. בנוסף, אתם עלולים להיתקל בזמני המתנה ארוכים, במיוחד בעונת השיא, מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש.


קצת ממה שתראו מלמעלה:



מהן שעות הפעילות של המעלית? מחירים? באופן כללי, שעות הפעילות של הבזיליקה הן מ-7:00 בבוקר ועד 19:00 בערב, שני עד שבת. בימי ראשון ובחגים דתיים, הבזיליקה נפתחת מאוחר יותר ב-9:00 בבוקר ונסגרת ב-18:00. אך אנא קחו בחשבון ששעות הגישה לכיפה עשויות להיות שונות משעות הבזיליקה, שכן הגישה לכיפה בדרך כלל נסגרת מוקדם יותר מהבזיליקה.

כפי שמפורסם באתר הרשמי נכון לכתיבת הפוסט: 1 באוקטובר - 31 במרץ הכיפה פתוחה בין 7:30 - 17:00.

1 באפריל - 30 בספטמבר , הכיפה פתוחה בין 7:30 - 18:00


שעות הפעילות של המעלית לכיפת בזיליקת פטרוס הקדוש ברומא עשויות להשתנות בהתאם לתקופת השנה ולנסיבות בלתי צפויות, כגון תחזוקה או שיפוצים. עדיף לבדוק באתר הרשמי של הוותיקן או בזיליקת פטרוס הקדוש לקבלת המידע העדכני ביותר על שעות הפעילות של המעלית.

מומלץ לבדוק באתר הרשמי או ליצור קשר ישיר עם הוותיקן, לאשר את שעות פעילות המעלית ולתכנן את הביקור בהתאם, במיוחד בעונת השיא או בחגים, שכן השעות עשויות להשתנות וזמני ההמתנה עשויים להשתנות ולהיות ארוכים יותר. עלות הביקור נכון לכתיבת הפוסט, 8 יורו לכניסה ללא המעלית, 10 יורו לכניסה ושימוש במעלית.

הביקור בבזילקה הוא חינם, כמו בכל הכנסיות ברומא.


בזיליקת פטרוס הקדוש בזיליקת פטרוס הקדוש, או סנט פייטרו, היא כנסייה קתולית ידועה הממוקמת במדינת הוותיקן (כן, הוותיקן היא מדינה עצמאית הממוקמת ברומא). היא נחשבת לאחד האתרים הקתוליים הקדושים ביותר והיא הכנסייה הגדולה בעולם. תוכלו לבקר בחלק הפנימי של הבזיליקה, הכוללת יצירות אמנות מרשימות, פסלים ופרטים אדריכליים. כמה מדגשים בולטים כוללים את הפייטה של מיכלאנג'לו, הבלדאכין מעל מזבח האפיפיור, ומערות הוותיקן, המכילות את קברים של כמה אפיפיורים בעבר. עפ"י המסורת הנוצרית, עצמותיו של פטרוס הקדוש קבורות תחת הבזיליקה. פטרוס נחשב לאחד משני הקדושים הכי חשובים בנצרות לאחר ישו (הקדוש השני הוא פאולוס).

הבזיליקה פתוחה למבקרים מדי יום, אך היא סגורה בחגים דתיים מסוימים. תמיד עדיף לבדוק באתר הרשמי את לוח הזמנים והמידע העדכניים ביותר. קישור לאתר הרישמי של בזיליקת פטרוס הקדוש שעות פתיחת הבזיליקה- נכון לזמן כתיבת הפוסט: 1 באוקטובר - 31 במרץ בין 7:00- 18:30.

1 באפריל - 30 בספטמבר בין 7:00- 19:00.


בזיליקת פטרוס הקדוש היא ביתם של יצירות אמנות רבות, חלק מהבולטות כוללות את היצירות הבאות:

הפיאטה של מיכלאנג'לו: פסל שיש המתאר את מריה הבתולה מערסלת את גופתו המת של ישו. הפייטה נחשבת לאחת מיצירות המופת הגדולות של מיכלאנג'לו.

הבלדכין: חופה גדולה מברונזה מעל מזבח האפיפיור, בעיצובו של ג'אנלורנצו ברניני יחד עם כמה מאמני התקופה.

לונגינוס הקדוש: פסל של חייל רומי, שאומרים כי ניקב את צידו של ישו בחנית.

הכיפה: כיפת בזיליקת פטרוס הקדוש, בעיצובו של מיכלאנג'לו, שכאמור מציעה נוף פנורמי מרהיב של העיר רומא.

מזבח האפיפיור: המזבח הראשי של הבזיליקה, עוצב על ידי ג'אנלורנצו ברניני.

מערות הוותיקן: אזור זה מכיל את קברים של כמה אפיפיורים בעבר כולל האפיפיור יוחנן פאולוס השני, האפיפיור פאולוס השישי והאפיפיור אינוקנטיוס ה-11.

השטיחים: בבזיליקה יש גם אוסף של שטיחי קיר יפהפיים, שנרקמו במאות ה-16 וה-17.

תחנות הצלב: סדרה של 14 פסלים המתארים את השעות האחרונות בחייו של ישו.

אלו הן כמה מיצירות האמנות הבולטות ביותר בתוך בזיליקת פטרוס הקדוש, אבל יש עוד הרבה פסלים, ציורי קיר ויצירות אמנות אחרות שתוכלו לגלות בזמן הביקור בבזיליקה.



אז מוזמנים להצטרף אלינו

סיור בוותיקן - עם ינון דותן


ורגע לפני שניפרד, אם נהייתם רעבים לאחר המאמץ הפיזי.. הנה המלצות לכמה מקומות בסביבה להשקיט את הרעב


טראפיצינו- אחד הסניפים של הרשת הזולה והנהדרת למזון מהיר משובח, נמצא ממש בסמוך לוותיקן, תבשילים נהדרים המוגשים לכם בכיס בצק פיצה אפוי (מזכיר במשהו את צורת הגשת הפלפל שלנו- אבל רק בצורה החיצונית..) , יש במקום גם מבחר בירות נהדרות מהחבית ואנחנו ממליצים להזמין מיד שתי מנות.. לא תתחרטו Be.Re. + Trapizzino ( מהיר זול ומומלץ בחום)


מסעדות נוספות בקרבת- מוזיאוני הוותיקן - מחירים בינוניים: La Zanzara , Ristorante Arlù

Hostaria Dino e Tony :מחירים עממיים



bottom of page