top of page

מרוץ הנרות – CORSA DEI CERI, גוביו, אומבריה איטליה


אמצע מאי, השמש באמצע השמים, מחממת ומאירה את דרכם של משתתפי המרוץ החשוב ביותר באומבריה. במשך מאות שנים מתחרות 3 קבוצות בהעלאת 3 'נרות' על ראש הר אינג'ניו, INGINO, למרגלותיו שוכנת העיר המיוחדת גוביו, GUBBIO. בסוף המרוץ, מוכנסים ה'נרות' לכנסיית הקדוש אובלדו, פטרון העיר ומי שהיה הבישופ שלה בתקופה בה שיגשה בשנת 1151, אשר קבור בכנסיה. יום זה הוא כמובן יום החגיגות עבור הקדוש אובלדו. לאחר המרוץ מתפנים כולם, הרצים, המארגנים, אנשי העיר והתיירים למשתה ענק המלווה בחגיגות.

מירוץ הנרות - גוביו - אומבריה איטליה

הנרות שאני מדבר עליהם הם בעצם קורות עץ מתומנים, כבדים ביותר (280 ק"ג) ונישאים לגובה של 4 מטרים! בקצה הנרות ישנם הדמויות של הקדושים אובלדו, ג'ורג' (לוחם אשר סירב לוותר על אמונתו הנוצרית ובשל כך הקריב את חייו), והקדוש אנטוניו (נזיר, סגפן, נוצרי ממצרים). לכל נר קוראים צ'רי, CERI, ולמשתתפים במרוץ קוראים צ'ריאולי. המרוץ הצבעוני (תסתכלו על הווידאו שצירפתי פה בתחתית הכתבה), הוא חוויה לכל החיים, אז אם במקרה אתם מתכננים חופשה באומבריה במאי, שלא תעזו לפסוח על הפסטיבל הזה, לא בכל יום יוצא לכם לראות 'מסע אלונקות' שכזה.

על חשיבות המרוץ והנרות אתם יכולים ללמוד גם מהעובדה שהדגל של מחוז אומבריה כולו הוא שלושת הנרות.




קצת על גוביו – העיר נמצאת בצפון מזרח חבל אומבריה, עיר מיימי הביניים שאליה עקר הקדוש פרנצ'סקו מאסיזי אחרי שנודה, או ויתר, על משפחתו ואביו אותם השאיר מאחור באסיזי. אחד הסיפורים הכי מפורסמים של העיר הוא של 'הזאב מגוביו' מהמאה ה 14, אודות זאב שאולף על ידי הקדוש פרנצ'סקו.

העיר האומברית הזו, עם היסטוריה מתקופת הברונזה, נקראה בעבר איגוביום, IGUVIUM, נכבשה על ידי הרומאים בפלישתם צפונה ומאוחר יותר, במאה ה 11 הפכה לעיר עצמאית משגשגת וחזקה. מסופר שמהעיר יצאו כאלף אבירים במסע הצלב הראשון (1096-1099), והם אלה שהגיעו ראשונים לכנסיית הקבר, המקום בו על פי האמונה הנוצרית קבור ישוע. במאה ה 17, בשנת 1631,העיר סופחה למדינת האפיפיור לאחר הגעתה לקיצה של שושלת דלה רוברה (בשושלת זו כיהן גם האפיפיור יוליוס השני במאה ה 16), ולבסוף, לפחות נכון לכתיבת שורות אלה, הצטרפה לממלכת איטליה בשנת 1860.

בהגיעכם לעיר תצטרכו לחנות בחניונים הפזורים בתחתית העיר, ותרו על הפינוק של המעליות שעולות עד לפיאצה גרנדה, PIAZZA GRANDE, הכיכר המרכזית של העיר, ותעשו לעצמכם טובה אם תעלו ברגל, ההליכה ברחובות הצרים המלאים חן ואדריכלות עם אבן הגיר האפורה, יגרמו לכם להתאהב בעיירה הזו מהצעד הראשון. אם תשימו לב בהרבה בתים הנמצאים במרכז ההיסטורי של העיר, בנים מהמאה ה 14, יש שתי דלתות, הדלת השניה סמוכה לדלת הראשית. הדלת השניה, צרה יותר ונמצאת כשלושים ס"מ מעל גובה הרחוב, נקראת porta dei morti, 'דלת המתים', משם כנראה הוציאו את גופתם של מי שנפטר בבית, בכל מקרה זו השערה שאף אחד עדיין לא הצליח להפריך.

כתבתי פה באתר על גוביו והאטרקציות שיש בה, קבלו בכל זאת תקציר זריז של מה שחייבים וכדאי לראות פה. לדעתי האטרקציה הכי כיפית בעיר היא הרכבל הפתוח, או יותר נכון הכלוב שעולה למעלה ומטה מהעיר לפסגת ההר. העליה ביחידים או זוגות, שימו לב ש'הקרון' אינו עוצר, יש לעלות ולרדת ממנו תוך כדי תנועה, יש צורך בקצת קואורדינציה.... אבל אל דאגה, יש מישהו שידחוף אתכם פנימה וימשוך אתכם החוצה בסוף המסע, אל תוותרו על החוויה הזאת ! קישור לאתר: http://www.funiviagubbio.it/

ביום ראשון האחרון של חודש מאי מתקיים פה טורניר פרשים, טורניר ימי ביניים עם כל ההצגה, תחרויות חץ וקשת, רכיבה על סוסים ועוד.





וכמובן אני כאן מחכה לכם באומבריה איטליה

ינון




bottom of page