top of page

טיול וירטואלי במוזיאונים באיטליה

לטייל במוזיאונים של איטליה בצורה וירטואלית


אתם בטח מכירים את הסרט 'לילה במוזיאון' בו כל היצירות קמות לתחיה וחוגגות בשעות הסגירה של המוזיאון, אחרי שכל המבקרים כבר עזבו את המקום. לא אחת תהיתי אם זה באמת כך והאם בכלל אפשרי, הרי היצירות האלה מביעות בצורה כה עזה כל כך הרבה 'חיות', שנחמד להשתעשע ברעיון. בשנה האחרונה, "תודות" לווירוס, רוב המוזיאונים היו סגורים ואני בטוח (כן הפעם אני בטוח), שגם היצירות מתגעגעות למבקרים לא פחות מאשר המבקרים שמתגעגעים לביקור במוזיאון. נכון לכתיבת שורת אלה, רוב המוזיאונים סגורים לביקור של קהל בצורה מאסיבית או כמו שהיה בעבר, ועד שזה ישתנה - כי באמת שאין תחליף להגיע ממש לתוך המוזיאונים ולהתפעל מהם - הכנתי לכם פה רשימה של מוזיאונים המציעים סיור וירטואלי, רק להתבונן בינתיים, אז קחו לכם כמה דקות, התבוננו באוצרות וביופי הממתין לכם פה באיטליה.

נתחיל?

הקאפלה הסיסטינית ומוזיאון הוותיקן - רומא

אני מקווה שאני לא יורה לעצמי ברגל ואחרי זה לא תרצו לבוא לפגוש אותי פה לסיור מרתק, אבל ממש בא לי להראות לכם מה יש בפנים ומה בעתיד נוכל לראות ביחד במציאות המוחשית ולא הווירטואלית. אתר מוזיאון הוותיקן מציע 8 סיורים שונים בהם תוכלו להתרשם מהעושר הבלתי נתפס של האוצרות שיש פה. צפו בקאפלה הסיסטינית, בחדרי רפאל (מעון האפיפיור במאה ה 16 שעוטר על ידי האומן רפאל), במוזיאון פיו קלמנטינו ועוד. דרך אגב, אם אתם רוצים להציץ לביתו של רפאל באורבינו, הנה הקישור.

סיורים ברומא - סיור בוותיקן - הקפלה הסיסטינית


גלריות אופיצי – פירנצה

נעלה טיפה צפונה, לבירת הרנסאנס הרי היא פירנצה. 'הייפר ויז'יון' הוא פרויקט וירטואלי מקסים וברמה גבוהה ביותר שהוקם על ידי גלריות אופיצי, Uffizi Galleries, שבעיר. בקרו במסדרונות ובחדרים המכילים את עבודתם של גדולי היוצרים כמו רפאל ובוטיצ'לי. חפשו בקישור ששמתי פה ותמצאו גם קטעי אודיו המסבירים על חלק מהיצירות פה. עוד סיורים וגלריות (דווקא ברומא) עם עבודותיו של רפאל אפשר למצוא פה

סיורים באיטליה - גלריה אופיצי


המוזיאון המצרי – טורינו

אחד המוזיאונים החביבים עלי ביותר פה באיטליה ובכלל. זהו המוזיאון השני בגודלו בעולם המציע הצצה לעבר והאורות של מצרים העתיקה (ולא רק), הכי גדול נמצא בקהיר מן הסתם. המוזיאון פותח את שעריו הווירטואליים ומציע לכם גם גישה לקובץ הנתונים שיש להם על הפריטים. ביקור במוזיאון הזה מאוד מומלץ גם לילדים, הנאה מובטחת. נו, למה מחכים? היכנסו עכשיו!

סיורים באיטליה - המוזיאון המצרי בטורינו


סימן ההיכר של מילאנו – הדואומו, הקתדרלה של מילאנו

אני מניח שרבים מכם ביקרו במילאנו אך נמנעו מכניסה לדואומו המפואר שלב העיר. אין ספק, הוא יצירת אומנות בלתי נתפסת בהדרה גם מבחוץ אבל חבל שלא נכנסתם. ובכן, למי שכן היה ומתגעגע ולמי שהתחרט ורוצה להיכנס הנה ההזדמנות שלכם. כאן תוכלו לקבל גישה ישירה לסיור וירטואלי בכנסיה. תתהלכו לכם באיטיות במעברים של הקתדרלה עד שתגיעו למזבח הראשי אך אל תשכחו להתבונן לצדדים ולספוג את האומנות הניבטת מכל עבר. למשקיעים שבינכם, חפשו את הפרויקט #ilduomosiracconta (הדואומו מספר על עצמו) בו יוצאים סיורים בדואמו כל יום שני בשעה 16:00 שעון ישראל (נתון לשינויים מדי פעם, כדאי לעקוב).

סיורים באיטליה - הקתדרלה של מילנו


הדואומו של סיינה

אם בקתדרלות עסקינן, הנה עוד אחת. אבל, אחת מיוחדת. בניית הקתדרלה הזו לא הסתיימה מעולם. תוכלו לבקר בפיסת היסטוריה אותנטית שהזמן לא שינה אותה. תחילת העבודות לבניית 'הקתדרלה החדשה' החלו בשנת 1339. הקתדרלה נועדה להחזיר את התהילה וההדר לשלטון הרפובליקה והיתה אמורה להיות הכניסה הגדולה ביותר של העולם הנוצרי. אך למצער, העבודות הופסקו בשנת 1357 ולא התחדשו מעולם. העדר מימון וכן המגפה השחורה במאה ה 14 הכריעו את הכף לטובת אי סיום העבודות. צפו בחזית הבלתי גמורה, בעמודים ובשלד הנפלא אשר מעיד על מה יכול היה להיות לו רק...

את הסיור בקתדרלה אפשר להוריד כאן. תהנו


הבית של אוגוסטוס

בבית של הקיסר כבר ביקרתם?

בטח הייתם מאוד עסוקים בפעם האחרונה שביקרתם ברומא ולכן לא מצאתם רגע מתאים לבקר, אבל עכשיו כשהקיסר מזמין לא תקפצו? וירטואלית לפחות? 'הבית', יותר נכון אחוזה שהיא אסופה של כמה בתים, נמצא על גבעת פלאטין שברומא. כאן גר לו בכיף הקיסר אוקטביוס אוגוסטוס. אל תחמיצו את הקישוטים וההדר שמעטרים את החדרים. כנסו. אם אתם כבר ברומא, קפצו למרחצאות קארקאלה, מרחצאות שהן ללא ספק הדוגמא הטובה והשמורה ביותר של שלטון הקיסרים ברומא. תיעוד של המרחצאות קיים עוד בשנת 216 והן חדלו לתפקד בשנת 535 במהלך המלחמה הגותית.

סיורים ברומא - מרחצאות קראקלה


הבית של אנטוניו קנובה

אם כבר מציצים לבתים של אנשים, למה לא להסתכל על ביתו של קנובה, הפסל בן המאה ה 18 שעבודתו בשיש היא – לדעתי – דבר מופלא שאין לתאר. בין פסליו יש את 'שלוש הגראציות', 'פסיכה מתעוררת מנשיקת קופידון', 'פרסאוס עם ראשה של מדוזה' ועוד. בואו לבקר בבית.


גנואה, הארמון המלכותי

זו כנראה היצירה הארכיטקטונית הגדולה ביותר של המאות 17 ו 18. הארמון עדיין מלא ומעטור כמו שהיה לפני מאות שנים וסיור בו יעניק לכם הרגשה קלה של מלוכה. דרך אגב, אם הגעתם עד גנואה, כנסו לתיאטרון של קרלו פליצ'ה.


מה עוד? ארכיאולוגיה כמובן...

למי מכם שאוהבים ארכיאולוגיה מומלץ לבקר בסיורים הווירטואליים של המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה בקליירי (CAGLIARI), במוזיאון האטרוסקי שברומא, במוזיאון אלטומורה או בסיורים שיש לחבל מוליזה להציע.


גלריית התמונות של בררה, מילאנו

חלק נכבד מהתצוגה של גלריית בררה שבמילאנו זמינה עכשיו לביקור וירטואלי, כנסו עכשיו לפני שהם משנים את דעתם, חובה לבקר!!!


ולקינוח (לא, אין מוזיאון אוכל פה....)

אם יגעתם והגעתם עד הלום הנה עוד שני סיורים וירטואליים שלא רואים כל יום. לא רק לחובבי הספורט המוטורי, כל מי שמתעניין בהיסטוריה, עיצוב איטלקי וטוב טעם יוכל ליהנות מביקורים במוזיאון דוקאטי שנוסדה בשנת 1926 במוזיאון פרארי שבמודנה המציג את יצירת העל הזו, ובמוזיאון אנזו פרארי, אותו כבר אין צורך להציג. סעו לאט.

סיורים באיטליה - מוזיאון פרארי


מקווה שנהניתם והתרשמתם ממה שיש לאיטליה להציע. כמובן שזה לא מחליף את החוויה האמתית ולכן אני מזמין אתכם להצטרף אלי לסיורים שלנו.



שלכם כתמיד,

ינוו.




bottom of page