top of page

התצפית היפה ביותר ברומא - מגג אנדרטת עמנואלה השני בפייאצה ונציה - אתרי חובה ברומא



אנדרטת ויטוריו עמנואלה השני

אנדרטת עמנואלה השני- הוויטריאנו, היא מונומנט ענקי שממוקם בלב רומא ומהווה הוכחה להיסטוריה העשירה של איטליה ולרוחה הלאומית. המונומנט, שהושלם בשנת 1911, נבנה ע"י האדריכל ג'וזפה סאקוני, לכבודו של ויטוריו עמנואלה השני, המלך הראשון של איטליה המאוחדת. הפרטים העיצוביים שבו, כוללים פסלים מרשימים, נפלאים ביופיים המשרים אווירה מלכותית. אנדרטת עמנואלה השני אינה רק מבנה פיזי, אלא היא סמל לאיחוד איטליה ב 1861 ולמסע המיוחד של איטליה אל עצמאותה. איטליה איחדה בתוכה שישה מחוזות שונים ובהמשך לכך, רומא עצמה שוחררה מדי אחיזת הוותיקן והאפיפיורות. האיחוד הביא עימו בהמשך גם הסכמות עם האפיפיור והגדירה מחדש את גבולות מדינת הוותיקן ברומא, תוך השכנת שלום בין המדינה האיטלקית לבין מדינת הוותיקן, זאת לאחר עשרות שנות מאבקים בין היישויות השונות.


למה כדאי לבקר באנדרטת ויטוריו עמנואלה השני?

בביקור תוכלו לגלות את המונומנט ולהבין את המסע שעברה איטליה בדרכה לאחדות ולעצמאות.

עם המדרגות הענקיות והפסלים המרשימים, שדרת עמודים מלאה בסמלי איטליה, האנדרטה מציגה את יכולתה האמנותית של התקופה ומשאירה את המבקרים נפעמים.

כשאתם עולים לגג המונומנט, תראו מבט פנורמי של 360 מעלות מעל כל רומא. מהגג, ניתן לראות אתרים איקוניים כמו הקולוסיאום, הפורום הרומי , בזיליקת סן פטרוס שבוותיקן, כיפת הפנתיאון המדהימה וכמובן עוד אתרים רבים יחד עם נופיה הנהדרים של רומא.

בתוך המונומנט נמצא מוזיאון לאיחוד איטליה, המציע מסע מרתק בתוך ההיסטוריה של איטליה בדרכה לאחדות.

אנדרטת עמנואלה השני מארחת את קבר החייל האלמוני, מקום זכרון שהוקם לאחר מלחמת העולם הראשונה, לכבוד חיילי איטליה שקיפחו את חייהם עבור המדינה. צפייה בטקס החלפת המשמר כאן היא חוויה מעניינת בפני עצמה.


כרטיסי כניסה למעלית השקופה באנדרטת עמנואלה השני

כדי לחוות את הנופים המופלאים של רומא, כדאי לעלות לגג של המונומנט האדיר הזה, ניתן לרכוש כרטיס למעלית השקופה שמציע המקום. אין אפשרות לעליה רגלית.

ניתן לרכוש כרטיסים במקום, ממש בצמוד למעלית שוכנת הקופה, אך קחו בחשבון אפשרות להמתנה ארוכה בתור.


לנוחיותכם, אפשרי לרכוש כרטיסים מראש במשרדי כרטיסים חיצוניים כמו בטיקטס, או גט יור גייד - כרטיסים אלה כוללים אפליקציית שמע מעולה להסברים במקום וכן כוללים כניסה למוזיאון בחלל המבנה- הנה כאן קישורים לרכישה:



טיפ קטן: אם מסתדר לכם בלו"ז החופשה, נסו לבקר באתר כשאתם כבר אחרי כמה ימים ברומא - נסו לזהות את האתרים מלמעלה- נראה אם תצליחו...אז הנה כאן קצת תמונות מחלק ממה שתראו ומהאנדרטה עצמה.


אנדרטת עמנואלה השני מכילה מגוון תכנים מעניינים:


בחלק המרכזי של המונומנט נמצא פסלו הגדול של ויטוריו עמנואלה השני על סוסו, ולצידו נמצאים פסלים אלגוריים המייצגים את האחדות, החרות והצדק. בתוך המונומנט נמצא מוזיאון לאיחוד איטליה, המציג אמנות וכלים הקשורים לדרכה של איטליה לאחדות.

במשך השנים, אנדרטת עמנואלה השני הפכה לסמל לאומי מפואר ומקום לאירועים וטקסים לאומיים. מיקומה המרכזי בלב רומא, ליד הפורום הרומי והגבעה הקפיטולינית, הופך אותה לנקודת מרכזית לתיירים ולמקומיים כאחד. המקומיים אגב, בשנים הראשונות לא קיבלו יפה את הקמת האנדרטה, כינו אותה בשמות כמו 'עוגת הכלולות', אך כיום הפכה כאמור לסמל ומקור גאווה.

הארכיטקטורה של המקום היא שילוב מרהיב של פאר, עם השפעות ניאו-קלאסיות. האנדרטה עוצבה על ידי האדריכל ג'וזפה סאקוני, ומציגה קנה מידה מונומנטלי השולט בנוף העירוני של רומא ומושך תשומת לב רבה בתוך כיכר ונציה.

המאפיין הבולט ביותר של האנדרטה הוא חזית השיש הלבנה המאסיבית שלה, הבוהקת באור השמש. השימוש בשיש לבן מסמל טוהר ומוסיף למראה המלכותי של האנדרטה. החזית מעוטרת בעמודים קורינתיים, היוצרים תחושה של אלגנטיות קלאסית ועוצמה..

במעלה גרם המדרגות המרשים, ניצבים מול פני המבקרים מערך של עיטורים פיסוליים. חזיתות של אפריזים משוכללים, תבליטים מעוטרים ופסלים אלגוריים המייצגים תכונות שונות של איטליה, מעטרים את החלק החיצוני, ומוסיפים עומק וסמליות לאנדרטה. המוקד המרכזי כולל פסל סוסים ענק של ויטוריו עמנואלה השני, הניצב על גבי סוסתו, ומסמל את מנהיגותו ותרומתו לאיחוד איטליה.


דגשים מרכזיים בעת הביקור באנדרטת עמנואלה השני:


1. מעלית הזכוכית

העליה במעלית השקופה באנדרטת עמנואלה השני היא אחת מהחוויות המרשימות ביותר שאפשר לחוות ברומא. כשאתם עולים במעלית זו לגג המונומנט, תזכו בחוויה ייחודית ומרשימה – תצפית מעל כל רומא.


2. קבר החייל האלמוני

קבר החייל האלמוני באנדרטה הוא המקום שבו מכבדים את זכרם של חללי איטליה ומלחמותיה. זהו מקום פשוט, אך נוגע ומרגש ובנוסף מתקיים במקום טקס יומי מרשים של החלפת משמרות (כדאי לבדוק את שעות החלפת המשמר).


3. מזרקות מים מרשימות

שתי מזרקות מים נמצאות באנדרטת עמנואלה השני מסמלות את אחדות איטליה ואת הקשר שלה לשני הימים ביניהם שוכנת איטליה- הים הטירני והים האדריאטי. המזרקות מוסיפות יופי ורוגע למראה היפה של המונומנט.


4. מונומנט נציונאלה א ויטוריו עמנואלה השני

הפרט המרכזי ב אנדרטת עמנואלה השני הוא הפסל העצום של ויטוריו עמנואלה השני רכוב על סוסו. פסל זה הוא אחד מפסלי הסוסים הגדולים בעולם כולו ומסמל את האחדות והגאווה הלאומית של איטליה.


5. מוזיאון לאיחוד איטליה

מוזיאון לאיחוד איטליה נמצא בתוך המבנה ומציע למבקרים תערוכה מרתקת על ההיסטוריה של איטליה בדרכה לאחדות. באמצעות אמנות, חומרי מורשת ומצגות מולטימדיה, ניתן להבין את המאבקים, הניצחונות והדמויות המרכזיות שפעלו בששת מחוזותיה השונים של איטליה, בדרך לאחדות המדינה האיטלקית.


מהו הזמן הטוב ביותר, בו כדאי לבקר באנדרטת עמנואלה השני

הזמן הטוב ביותר לבקר באנדרטת עמנואלה השני הוא בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב המאוחרות, כשהמקום יחסית פחות עמוס במבקרים. האור הרך בשעות הבוקר או בשעות הערב מוסיף אווירה קסומה ומיוחדת ומשדר את יופיו של המונומנט ושל הסביבה.

בנוסף, ביקור בימי חול הוא דרך מצוינת להימנע מהמבקרים הרבים שפוקדים את רומא בכלל ואת האתר הזה בפרט, בעיקר בסופי השבוע.

חשוב לציין – לפני ההגעה למעלית השקופה- עדיין יש כמות לא מבוטלת של מדרגות לעלות בהן והמקום עצמו גדול ורחב יידים. המשמעות היא שיש הליכה לא מעטה, מומלץ להגיע עם נעליים טובות ונוחות, ובקיץ רצוי כובע, בקבוק מים וכו.


שעות פתיחה וכתובת האתר

יום ראשון עד יום שלישי: 9:30 בבוקר עד 7:30 בערב.

יום שישי ושבת: 7:30 בבוקר עד 10:30 בערב.

כתובת האתר ברומא : Piazza Venezia, 00186 Roma RM, Italy


דרכי הגעה לאנדרטת עמנואלה השני

להגעה לאתר הנמצא בפיאצה ונציה המרכזית, ישנם אפשרויות שונות, תלוי מהיכן אתם מגיעים:

רגלית - המקום קרוב בהליכה ממזרקת טרוי ומאתרים נוספים במרכז ההסטורי של רומא.

באוטובוס: מספרי קווים 51, 85, 87, 118, 109F, 781, n11, 46, nMC, nME, 60, n90, 80, n5, n543, n904, 916, 916F, n201, או n913 מובילים אל המקום.

ברכבת התחתית של רומא (מטרו): הקו הכחול B מגיע לתחנת Colosseo, שהיא הקרובה ביותר למונומנט.

ברכבת: התחנה הראשית ברומא היא Roma Termini, ממנה אפשר להגיע בתחבורה ציבורית לנקודה המבוקשת.


מסעדות ברומא ליד אנדרטת עמנואלה השני

UNIQUE AL PALATINO GARDEN RESTAURANT: מסעדה מקומית מומלצת בעלת גן מדהים. אפשר להתפנק במקום בארוחת בוקר, ארוחת צהריים או ארוחת ערב רומנטית.


PIZZERIA DELLA MADONNA DEI MONTI: בר אוכל עם תפריטי בריאות – מתאים גם לטבעונים.


AL42: בר המציע מטבח גרמני עם תפריט גדול. במקום באוכל איכותי ומחירים סבירים.


אטרקציות נוספות ברומא הנמצאות בסביבה


בקרבת אנדרטת עמנואלה השני, ישנם עוד אתרים מרהיבים לבקר ברומא:

גבעת הקפיטולין- הקמפידוליו - עם הכיכר היפה, תצפית נוספת לפורום הרומאי והמוזיאונים הקפיטולינים המצויינים.

פורום ועמוד טרינאוס.

פלאצו וולנטיני - אתר ארכיאולוגי מיוחד ברומא ומומלץ מאוד - הכניסה ליד עמוד טריאנוס.

הפורום הרומי (The Roman Forum): מקום ההיסטורי בו התקיימה רומא הקדומה והנהגתה.

הקולוסיאום (The Colosseum): אמפיתיאטרון הרומי הגדול ביותר, הנותר מהתקופה הרומית העתיקה. המקום מרשים והיסטורי ביותר.


שלכם ינון












bottom of page