top of page

הקלנדימאג'יו - חגיגות האביב – חבל אומבריה

פסטיבל CALENDIMAGGIO


האחות הקטנה של טוסקנה, כך קוראים לה מדי פעם לאומבריה.

ממוקמת ממש במרכז איטליה, כמעט נחבאת אל הכלים למי שלא מסתכל היטב. ההיסטוריה העתיקה והמפוארת של חבל אומבריה השאירה פה עתיקות, שרידים, מסורות ומנהגים בני מאות ואלפי שנים. אחת מהמסורות והמנהגים הנהדרים שנחגגים פה הוא ציון תחילתו של האביב בתחילת חודש מאי. ישנה מסורת יפהפייה הקשורה לתקופה של ימי הביניים בה חגגו החקלאים את סיומו של החורף ותחילתו של האביב, הקלנדימאג'יו. ביקור באומבריה יחשוף אתכם לאותה תקופה על כל העיירות והאתרים שבה.

 




 

האומברים נהגו ונוהגים לחגוג ולקיים מנהגים ומסורות עתיקים של עמים רבים ושונים שחיו באזור לאורך השנים. במהלך חודשים ארוכים מכינים תחפושות, עגלות משא, קישוטים ועוד ומתכוננים לתהלוכות והופעות בימי חגיגות בלתי נשכחות. החגיגה הראשית מתקיימת בעיר אסיזי ASSISI מקום לידתו וקבורתו של הקדוש פרנצ’סקו (1182-1226) ומוקד עליה לרגל של מיליוני תיירים בכל שנה.


בימי החגיגות לובשת אסיזי מראה צבעוני עטור בדגלים ושלטים המבשרים על תחילת החגיגות. תושבי העיר מתלבשים במיטב האופנה של ימי הביניים, מסתובבים ברחובות, רוקדים לצלילי הלימת התופים וכלי המיתר. מי שמבקר בטקס הרשמי שמבשר על תחילת החגיגות הפסטיבל יוכל לראות שהכל מתחיל עם מסירה טקסית מפתחות העיר על ידי ראשת העיר (היום יש לנו ראשת עיר), ל’אדון השדה’ ובכך מקנה לאותו אדון השדה סמכות עליונה למשך תקופת החגיגות.


בפסטיבל שנמשך כמה ימים מתקיימים משחקים מימי הביניים, מופעי רחוב של ליצנים וליצניות, הופעות תיאטרון וגם תחרות בין עלמות העיר על התואר ‘המדונה של האביב’, כאשר ברקע מנגנים בתופים וחצוצרות, מקהלות שירה ועוד.


בערב נערכים 'קרבות' ותחרויות של מקהלות. אותן מקהלות הן מעין שריד וייצוג של יריבות בין משפחות סוחרים מ’החלק העליון’ ל ‘חלק התחתון’ של העיר. אותה יריבות היתה מנת חלקה של העיר בימי הביניים ובסופה מחליטים השופטים על ‘הזוכים’ אשר מתחילים בחגיגות ניצחון. כולם כמובן, גם המפסידים, מצטרפים לחגיגות של חיים, מסורת, ריקודים ואוכל.

טיפ למגיעים – העיר מתמלאת באורחים ותיירים בזמן החגיגות ולכן מומלץ לתכנן היטב את הגעתכם, לרכוש כרטיסים מראש ולהזמין מקום ללון.

​ביום החגיגות רוב המסעדות מגישות תפריט קבוע ועשיר מאוד, אם אתם לא מחפשים ארוחה גדולה וכבדה כדאי לברר זאת מראש עם המלצרים. בכל מקרה מומלץ גם כאן להזמין מראש.

אפשרויות נוספות -  אומבריה איטליה

לעוד הצעות, טיול כוכב באומבריה , המלצות וסיורים, מוזמנים ליצור קשר מחכה לכם ב אומבריה איטליה להתראות בקלנדימאג’יו,  ינון







bottom of page